Het miezert
Ik besluit voor luxe te gaan en mijn autootje in de garage bij het Stadskantoor te stallen. Gratis parkeerplekken raken uit de tijd. Je moet tegenwoordig er wel een heel stevige tippel voor over hebben om parkeergeld uit te sparen. Nou loop ik graag en de tijd is me vergund maar zoals gezegd: het miezert. Ik wil niet tien jaar lang als een verzopen katje in mijn nieuwe paspoort prijken!
De garage inrijden is een heel avontuur. Een lange afgaande helling met een paar gemene ‘bumps’ om ontluikende racebaangevoelens de kop in te drukken leidt naar de ‘camerascanning’. Onthoudt uw kentekennummer! Er is plek zat. Ik sta pal bij de uitgang.
Volgende opdracht: de garage uit zien te komen. Als het moet lukt dat wel want er zijn tal van nooduitgangen maar ik moet nu langs de ‘normale’ weg naar buiten zien te komen en liefst ook nog aan de kant van het Chasséveld waar de Fotobus staat opgesteld.
Ik loop naar buiten over een voetpad langs de hellingbaan waarover ik binnen ben gekomen. Toch fijn dat ze er van die drempeltjes hebben aangelegd want als er een BMW op zijn staart wordt getrapt voel je jezelf daar als bergbeklimmer die nog aan het licht moet wennen niet fijn.
De wanden zijn behangen met een veelheid aan zwart-witte kretenposters waarop veel feitelijke waarheden op een typografisch creatieve manier zijn weergegeven. Een genoegen voor het oog en de geest.